zapalenie dziąseł

Jakie są sposoby leczenia chorób dziąseł?

Choroby dziąseł to problem, z którym zmaga się wiele osób. Nieleczone mogą prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak utrata zębów czy nawet ogólnoustrojowe powikłania. Dlatego warto poznać sposoby leczenia chorób dziąseł, aby móc cieszyć się zdrowym i pięknym uśmiechem przez długie lata.

pacjent u stomatologa

Jakie są skutki braku opieki dentystycznej dla naszego zdrowia ogólnego?

Brak regularnych wizyt u dentysty może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Nie tylko wpływa to na stan naszych zębów i jamy ustnej, ale także może mieć negatywne konsekwencje dla całego organizmu. W niniejszym artykule omówimy trzy główne skutki braku opieki dentystycznej dla naszego zdrowia ogólnego.

fluoryzacja zębów

Co to jest fluoryzacja i jakie korzyści przynosi naszym zębom?

Fluoryzacja to proces, który ma na celu wzmacnianie szkliwa zębów poprzez aplikację fluoru. Fluor jest pierwiastkiem, który występuje naturalnie w przyrodzie i jest niezbędny dla zdrowia naszych zębów. Właściwe stosowanie fluoru może przyczynić się do zapobiegania próchnicy, wzmacniając szkliwo i pomagając w remineralizacji zębów.

usunięcie zęba

Jak dbać o jamę ustną po ekstrakcji zęba?

Ekstrakcja zęba jest zabiegiem stomatologicznym, polegającym na usunięciu zęba z jamy ustnej. Po takim zabiegu ważne jest właściwe dbanie o miejsce po usuniętym zębie, aby uniknąć powikłań i wspomóc gojenie się rany. W tym artykule dowiesz się, jak prawidłowo dbać o jamę ustną po ekstrakcji zęba.

ból zęba

Jakie są najczęstsze przyczyny bólu zęba i jak sobie z nimi radzić?

Ból zęba to jedna z najbardziej uciążliwych dolegliwości, z jaką można się spotkać. Dlatego warto wiedzieć, jakie są jego najczęstsze przyczyny i jak sobie z nimi radzić. W poniższym artykule przedstawimy trzy najbardziej powszechne przyczyny bólu zęba oraz metody radzenia sobie z nimi.

ekstrakcja zęba

Jakie są możliwe konsekwencje nieuzupełnienia ekstrahowanego zęba?

Ekstrakcja zęba, czyli jego usunięcie, jest często wykonywanym zabiegiem stomatologicznym, ale może mieć poważne konsekwencje, jeśli nie zostanie uzupełniona. Ryzyko związane z takim działaniem obejmuje między innymi choroby dziąseł, pogorszenie stanu kości szczęki, przesunięcie zębów, zmiana kształtu twarzy czy wystąpienie dolegliwości bólowych. Poniżej omówione zostały zagrożenia, jakie niesie za sobą brak uzupełnienia luki po ekstrakcji.

aparat ortodontyczny

Licówki czy aparat ortodontyczny - jak dokonać wyboru?

Proste, śnieżnobiałe zęby są dla wielu osób spełnieniem wszystkich marzeń. Piękny uśmiech przyciąga uwagę i w pewnym stopniu wpływa na odbiór danego człowieka. Z tego też powodu coraz więcej osób dąży do osiągnięcia równego zgryzu i oszałamiającego uśmiechu. Obecnie największą popularnością cieszą się aparaty ortodontyczne oraz licówki. Są to dwa narzędzia, umożliwiające uzyskanie pożądanych efektów, jednak zazwyczaj stosuje się je w innych przypadkach.

dziecko u stomatologa

Jak powinna wyglądać wizyta dziecka u stomatologa?

Dorosłym często wizyta u stomatologa nie kojarzy się z niczym przyjemnym. Nierzadko ma to związek z niemiłymi doświadczeniami. Jednak rozwój tej dzieciny i zmiana podejścia do pacjenta sprawia, że nie trzeba bać się fotela dentystycznego i właśnie tak powinny myśleć dzieci. Co może mieć wpływ na to, że odwiedzenie gabinetu będzie dla pociechy komfortowe?