Leczenie kanałowe zębów - Warszawa Mokotów

wiertło do zabiegów dentystycznych

Leczenie kanałowe zębów jest najczęściej jedynym sposobem na uniknięcie ekstrakcji zęba. To bardzo ważny rodzaj terapii nieodwracalnych zmian w naturalnej strukturze zęba, związanych między innymi z zapaleniem miazgi. Nieregularne usuwanie kamienia nazębnego może prowadzić do powstania próchnicy, która nieleczona powoduje bolesne zakażenie miazgi zęba. Wtedy jednym sposobem jest zastosowanie leczenia kanałowego, dzięki któremu można uniknąć konieczności ekstrakcji zęba. W naszej klinice na Mokotowie w Warszawie wykorzystujemy najnowocześniej technologie, których najważniejszym zadaniem jest minimalizacja odczuwanego bólu. Dokładamy wszelkich starań, aby endodoncja przestała kojarzyć się z negatywnymi doświadczeniami.

Na czym polega leczenie kanałowe zęba?

Leczenie kanałowe zęba to skomplikowany proces polegający na precyzyjnym oczyszczeniu kanałów korzeni zębowych oraz komory zęba za pomocą specjalnych płynów do irygacji. Przed przystąpieniem do zabiegu należy wykonać zdjęcie rentgenowskie, które pozwoli ocenić stopień zaawansowania choroby. Po zakończeniu dezynfekcji kanałów pusta przestrzeń zostaje wypełniona tzw. materiałem biozgodnym. Po zabiegu zaleca się także założenie koronek chroniących przed uszkodzeniem.

Kiedy leczenie kanałowe jest konieczne?

Leczenie kanałowe jest niezbędne, jeśli badanie diagnostyczne wykazało, że u pacjenta doszło do bolesnego zapalenia miazgi. Nieleczone zapalenie może prowadzić do rozprzestrzeniania się bakterii w organizmie, a w ostateczności do sepsy i śmierci pacjenta. Dlatego też w przypadku dolegliwości bólowych w obrębie zęba, szczególnie podczas spożywania zimnych potrwa i napojów, należy jak najszybciej zgłosić się do stomatologa i rozpocząć leczenie.

Alternatywą dla endodoncji jest nieodwracalna ekstrakcja chorego zęba. Aby tego uniknąć, należy zdecydować się na leczenie kanałowe, które chroni przed powstaniem niekorzystnych zmian ortodontycznych w uzębieniu, mogących prowadzić chociażby do parodontozy. Endodoncja pozwala osiągnąć lepszą równowagę zdrowotną. Zapraszamy do kontaktu z rejestracją naszego gabinetu i zarezerwowania dogodnego terminu wizyty.

Nowoczesna endodoncja

Nowoczesne zabiegi leczenia kanałowego zębów na warszawskim Mokotowie mają niewiele wspólnego z bolesnym, nieprzyjemnym i budzącym grozę leczeniem, które miało miejsce kilkanaście/kilkadziesiąt lat temu. Dziś leczenie zębów przebiega nie tylko sprawnie i skutecznie, ale i w warunkach komfortowych dla samego Pacjenta. Przed przystąpieniem do leczenia wykonujemy precyzyjne znieczulenie miejscowe, pozwalające na przeprowadzenie oczyszczania kanałów zębowych bez bólu i dyskomfortu.

W naszym gabinecie do leczenia kanałowego wykorzystujemy specjalny mikroskop, dzięki któremu stomatolog może skutecznie pozbyć się całej martwej miazgi z kanału zębowego. Wdrożenie nowoczesnej technologii w dziedzinie endodoncji nie tylko skraca czas wykonywania zabiegu, ale i maksymalnie zwiększa jego skuteczność. Profesjonalnie wyleczony ząb posłuży Pacjentowi jeszcze przez wiele lat.