Chirurgia dentystyczna - Warszawa Mokotów

stomatolog w maseczce

Chirurgia dentystyczna to jeden z najważniejszych działów nowoczesnej stomatologii. Zajmujemy się operacyjnym leczeniem jamy ustnej oraz jej okolic. W naszej klinice podejmiemy się wykonania wielu zabiegów chirurgicznych, wykorzystując do tego najnowocześniejsze rozwiązania i wspierając się specjalistyczną wiedzą oraz ogromnym doświadczeniem.

Jaki jest zakres chirurgii dentystycznej?

Zanim rozpoczniemy leczenie chirurgiczne, przeprowadzamy szczegółowe konsultacje z zakresu implantologii oraz stomatologii ogólnej. Mamy świadomość, że tylko precyzyjne diagnoza może stanowić podstawę indywidualnego i skutecznego planu leczenia pacjentów. W naszej praktyce lekarskiej wykorzystujemy wiele technik i metod leczenia. Popularnością cieszy się technika wirówki – dzięki niej możemy uzyskać PRF (fibrynę bogatopłytkową) oraz PRP (osocze bogatopłytkowe) z krwi pacjenta, co sprawia, że jesteśmy w stanie wypełnić defekty kości i zębodołów poekstrakcyjnych, usprawniając gojenie po ekstrakcji zęba. Wykonujemy również zabieg augmentacji, czyli uzupełnienia kości. Przeprowadzamy także zabiegi regeneracji kości. Fibryna bogatopłytkowa jest wykorzystywana również w periodontologii w trakcie leczenia ubytków kostnych, recesji dziąsłowych oraz zmian okołowierzchołkowych.

Jak wygląda ekstrakcja zęba?

Ekstrakcja zęba to jeden z podstawowych zabiegów w chirurgii stomatologicznej, polegający na jego usunięciu. Zachowanie aseptyczności pola operacyjnego oraz miejscowe znieczulenie to kluczowe aspekty zabiegu. O konieczności ekstrakcji decydują stany chorobowe, które nie podlegają już leczeniu zachowawczemu. Ceny zabiegu zależą i od rodzaju usługi i konkretnego zęba (np. ósemki dolne, zęby mleczne czy ekstrakcja zwykła). Usunięte uzębienie można zastąpić implantami.

W jakich przypadkach skorzystać z usług chirurgii dentystycznej w Warszawie?

Aby jak najdłużej cieszyć się z pięknego i zdrowego uśmiechu, należy pamiętać o regularnych wizytach u dentysty. Niekiedy konieczne jest zastosowanie inwazyjnych działań, których celem jest poprawa stanu uzębienia. Dla naszych Pacjentów z Mokotowa oraz całej Warszawy przygotowaliśmy szeroką ofertę zabiegów chirurgicznych, wykonywanych przez wysokiej klasy specjalistów z dziedziny stomatologii. Pierwszym sygnałem, który powinien Państwa skłonić do wizyty w naszym gabinecie chirurgii dentystycznej, jest uciążliwy ból, który może wskazywać na szereg problemów z uzębieniem. W ten sposób może objawiać się ząb zatrzymany, kieszonki dziąsłowe, czy schorzenia tkanek miękkich, które wymagają szybkiej interwencji chirurga stomatologa. Zajmujemy się także odbudową uszkodzonych zębów, usuwaniem korzeni zębowych, czy chirurgią przedprotetyczną. Zapraszamy do kontaktu i umówienia wizyty.

Zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej

Operacyjne usuwanie zmian chorobowych w obrębie jamy ustnej należy do najbardziej inwazyjnych zabiegów, wykonywanych w naszym gabinecie. Wszystkie zabiegi z zakresu chirurgii dentystycznej w naszym gabinecie na warszawskim Mokotowie wykonywane są przez doskonale wykwalifikowanego chirurga, wspomaganego przez doświadczonych asystentów. W naszym gabinecie dbamy o to, aby każda operacja przebiegła w sposób komfortowy i bezbolesny dla Pacjenta, niezależnie od stopnia skomplikowania operacji czy ingerencji w jamę ustną. Z powodzeniem wykonujemy zarówno ekstrakcje problematycznych zębów mądrości i zębów stałych, jak i zabiegi mające na celu przygotowanie jamy ustnej pacjenta do dalszego leczenia protetycznego. Usuwamy także większość zmian chorobowych, takich jak torbiele czy brodawczaki.

Zalecenia po zabiegach chirurgii stomatologicznej

W naszej klinice w Warszawie chirurg stomatolog zawsze dokładnie wyjaśnia pacjentowi, jak należy postępować po zabiegu. Stosowanie się do tych zaleceń ma istotne znaczenie dla powodzenia leczenia. Przez kilka pierwszych dni trzeba ograniczyć aktywność fizyczną, ponieważ intensywny wysiłek może zwiększyć ryzyko krwawienia i opóźnić proces gojenia. Szczególnie ważne jest, aby unikać podnoszenia ciężkich przedmiotów i wykonywać gwałtownych ruchów głową. Odpoczynek i umiar w ruchu przyspieszą proces regeneracji organizmu.

Higiena jamy ustnej jest kluczowa dla powodzenia leczenia stomatologicznego. Chirurg dentysta z naszej warszawskiej kliniki podpowie, jak prawidłowo dbać o higienę po zabiegu. Zwykle przez pierwsze 24 godziny niewskazane jest ani płukanie ust, ani szczotkowanie zębów. Później należy myć zęby szczoteczką o miękkim włosiu, unikając kontaktu z raną. Dodatkowo stomatolog może zalecić płukanie ust roztworem soli fizjologicznej lub specjalnym płynem. W pierwszych dniach po zabiegu może wystąpić obrzęk i ból. Aby złagodzić te objawy, warto stosować zimne okłady na policzek w miejscu ingerencji chirurgicznej. W razie potrzeby można zażywać leki przeciwbólowe przepisane przez lekarza lub dostępne bez recepty. Ważne jest jednak, aby unikać aspiryny, która może zwiększyć ryzyko krwawienia.

Nowoczesne metody stosowane przez chirurga stomatologa w Warszawie

Nowoczesne metody i techniki stomatologiczne stosowane w naszej klinice w Warszawie przez chirurgów stomatologów to szereg istotnych korzyści nie tylko dla lekarzy, ale przede wszystkim dla pacjentów. Dzięki temu możliwe jest szybsze i bardziej precyzyjne diagnozowanie problemów, a następnie opracowywanie skutecznych planów leczenia. Zabiegi są mniej inwazyjne, a potencjalny ból czy dyskomfort pacjenta znacząco zminimalizowane. Dzięki nowoczesnym metodom procedury chirurgiczne są również krótsze, podobnie jak późniejszy okres rekonwalescencji. Co najważniejsze, możliwe jest osiągnięcie lepszych efektów funkcjonalnych i estetycznych w porównaniu z tradycyjnymi technikami. Korzystanie z zaawansowanych, innowacyjnych rozwiązań przez chirurgów dentystów w Warszawie to szereg istotnych zalet przede wszystkim dla pacjentów, którzy mogą liczyć na mniej inwazyjne leczenie, a lepsze efekty.

W naszej klinice nowoczesne metody i techniki wykorzystywane są nie tylko w ramach chirurgii, ale i innych dziedzin stomatologii, zwłaszcza w zakresie implantów stomatologicznych w Warszawie. Zapraszamy!